ارز دیجیتال

والبی بلاگ - اخبار ، قیمت ، آموزش ، تحلیل و بررسی ارز های دیجیتال

ارز دیجیتال

والبی بلاگ - اخبار ، قیمت ، آموزش ، تحلیل و بررسی ارز های دیجیتال

ارز دیجیتال

والبی بلاگ ارائه دهنده اخبار ، قیمت ، آموزش ، تحلیل و بررسی ارز های دیجیتال

طبقه بندی موضوعی

امواج الیوت

دوشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۴۸ ب.ظ

تئوری امواج الیوت یک روش برای تحلیل بازار است. ایده ی اصلی این تئوری بر این اساس قرار دارد که بازار، همان الگوهایی را در بازه زمانی کوتاه مدت شکل می دهد که در بازه ی زمانی بلند مدت شکل داده است. این الگو ها به ما سرنخی خواهند داد تا بتوانیم تشخیص دهیم در حرکت بعدی بازار چه رخ خواهد داد. در حقیقت این تئوری وابستگی به بازه زمانی (timeline) برای تحلیل ندارد و حرکات بازار انواع ثابتی از الگوها را تکرار می کنند. تئوری امواج الیوت در سال ۱۹۳۰ توسط R.N. Elliott نوشته شدند که در سال ۱۹۷۰ توسط Robert Prechter محبوبیت یافتند.

مفهوم تئوری امواج الیوت این است که رفتار مردم باعث شکل گیری الگو ها و روند هایی است که ما در بازار مشاهده می کنیم. الگوی امواج، بنا بر تعریف الیوت، نمود فیزیکی روانشناسی توده جامعه در دنیای ماست. این الگوها نه تنها در بازار شکل می گیرند بلکه در هر جایی که جامعه ی انسانی تصمیم گیری می کند نیز مشاهده می شود. به عنوان مثال: قیمت خانه، گرایشات فشن مد و یا اینکه هر روز چه تعدادی تصمیم می گیرند از مترو استفاده کنند. در نتیجه از این قوانین می توان برای تحلیل بازار ارز دیجیتال به خوبی بهره برد.

در این بخش، ما به معرفی قواعد شکل گیری موج و انواع الگوها در تئوری امواج الیوت می پردازیم. با مطالعه ی این مقاله، شما درک عمیق و مناسبی از چگونگی بکارگیری امواج الیوت به دست خواهید آورد و قادر خواهید بود تحلیل مخصوص به خود را بر روی نمودار داشته باشید. البته لازم به ذکر است که برای بکار گیری مطمئن این تئوری نیاز به تمرین دارید.

 

ادامه مقاله:  آموزش امواج الیوت

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۱۵
والبی بلاگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی